Pocztówki z Tatr


Dziś wróciłem z kilkudniowego pobytu w Tatrach. Okazji do robienia zdjęć nie było za dużo, ale nie był bym sobą gdybym oprócz łażenia po górach i pstrykania zdjęć na lewo i prawo nie wybrał się na prawdziwe „fotołowy” 🙂 Na szczęście moja druga połówka jak zawsze dzielnie to zniosła, chociaż przepłaciła to bólem nogi…

W jeden dzień udało mi się wyskoczyć na Słowację do miejscowości Strbskie pleso, gdzie jest czwarty co do wielkości staw w Tatrach. Z tego wypadu, ze świtu pochodzi najwięcej wrzuconych fotek. Miejsowość Strbskie pleso otoczone jest lasem świerkowym, zniszczonym jednak bardzo przez huraganowy wiatr w 2004 roku. Widać to także na jednej z prezentowanych fotografii. Do tej malowniczej miejscowości oraz do stawu można spokojnie dojechać autem co jest jej niewątpliwym atutem.

Zdjęcia przedstawiające Wodospad Siklawę oraz kaskady wykonałem w Dolinie Strążyskiej. Podczas jednego ze spacerów udało mi się sfotografować orzechówkę (Nucifraga caryocatactes), gatunek ptaka objętego ścisłą ochroną gatunkową występującego w lasach świerkowych.


Dodaj komentarz