Memorial Maria Luisa


Miło mi poinformować, że w XXII edycji konkursu fotograficznego Memorial Maria Luisa jedno z moich zdjęć zostało wyróżnione. Wyróżnione zdjęcie przedstawia przylaszczki (Hepatica nobilis). Te kwiaty, w Polsce objęte ścisłą ochroną gatunkową, są bardzo fotogeniczne. Problem polegał na tym, że istnieje wiele podobnych ujęć przylaszczek. Chciałem aby moja fotografia była „inna”. Spędziłem kilka dni na poszukiwaniu odpowiedniego stanowiska. Dopiero w czwarty dzień udało mi się znaleźć idealne. Fotografowane przylaszczki rosły na samym szczycie lasu. Pozwoliło to na uchwycenie zachodzącego słońca w najodpowiedniejszym momencie – wtedy gdy było już wystarczająco nisko i miało odpowiednią temperaturę barwową. Doskonałe ułożenie przylaszczek wpłynęło na dobór kompozycji kadru.
Do zrobienia tego zdjęcia użyłem korpusu Sony a700 + obiektywu Sony DT 30 mm f/2.8 Macro SAM.

Link do strony  wynikami:

http://www.memorialmarialuisa.com/edicion2011.php

To samo w wersji video:

Dodaj komentarz