Ruchome wydmy


Podczas wakacji spędzanych nad polskim morzem nie mogłem odmówić sobie spędzenia kilku świtów i zachodów w ciekawych fotograficznie miejscach. Niewątpliwie w pobliżu Łeby najciekawszym z nich jest Słowiński Park Narodowy i jego okolice. Nocowaliśmy w Łebie w willa pod dębem – szczerze polecamy 🙂 Stamtąd właśnie wyruszałem na poszukiwanie kadrów.

To co wyróżnia Łebę od wielu nadmorskich miejscowości to jej specyficzny klimat i szerokie piaszczyste plaże z bezustannie usypywanymi wydmami. Łeba otoczona jest z trzech stron wodą, od północy morzem Bałtyckim, od zachodu jeziorem Łebsko, a od wschodu jeziorem Sarbsko. Pomiędzy jeziorem Łebskim a morzem znajdują się wydmy ruchome, zjawisko niespotykanie rzadkie w Europie. Wydmy ruchome wchodzą w obszar Słowińskiego Parku Narodowego, który został uznany przez UNESCO za światowy rezerwat biosfery.

 

DSC00023s

DSC00110nieobr

DSC00123ddfg

DSC00168g

DSC00188d

DSC00198d

DSC00041k

Jeden komentarz Dodaj własny

  1. Wyjątkowo „odludny” dzień Ci się trafił – ja niestety byłam w środku sezonu;/ Magiczne miejsce. Najbardziej spodobał mi się wyschnięty las po przejściu wydmy.

Dodaj komentarz